Rozliczanie dotacji na usuwanie folii rolniczych przez gminę

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Przystąpiła do przedsięwzięcia związanego z usuwaniem folii rolniczych. Na daną inwestycję gmina otrzyma dotację z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Jak należy dokonać rozliczenia danej dotacji? Czy biorąc pod uwagę stanowiska reprezentowane przez organy podatkowe oraz sądy administracyjne, gmina powinna zapłacić zawarty w kwocie dotacji VAT do US i czy może dokonać odliczenia podatku naliczonego w kwocie 100% VAT z wystawionej faktury? W ramach jakiego dokumentu rozliczyć się z urzędem skarbowym oraz kiedy zaistnieje obowiązek podatkowy? Załóżmy, że faktura opiewa na kwotę brutto 50.000 zł.

Kwoty dotacji, o których mowa w pytaniu, stanowić będą podstawę opodatkowania z tytułu świadczonych przez gminę usług usuwania odpadów rolniczych, a więc – w uproszczeniu – będą podlegać opodatkowaniu VAT według stawki 8%. Jednak w przedstawionej sytuacji gmina powinna rozliczać VAT zawarty w otrzymywanych dotacjach bez wystawiania faktur.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ochrona Środowiska od A do Z
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Ochrona Środowiska od A do Z

ZOBACZ OFERTĘ