Umowa na korzystanie z prywatnej kanalizacji

Pytanie: Pytanie:  Czy spółka, która nie jest organem samorządowym ani Wodami Polskimi, natomiast to właściciel kanalizacji deszczowej, do której wprowadzane są wody opadowe z terenu odrębnego podmiotu gospodarczego oraz zajmuje się produkcją, przesyłem oraz dystrybucją ciepła i energii elektrycznej, produkuje również oraz dystrybuuje wodę pitną i przemysłową, oczyszcza ścieki, unieszkodliwia odpady, prowadzi obrót produktami naftowymi oraz uprawia rośliny energetyczne, może na podstawie art. 9 ust. 3 oraz art. 35 ust. 1 i ust. 3 pkt 7 Prawa wodnego zawrzeć przedmiotową umowę i obciążyć drugą stronę kosztami odbioru i zagospodarowaniem tych wód proporcjonalnie do wielkości zlewni?

Przygotuj się do kontroli WIOŚ wcześniej!

Nie zawsze WIOŚ zawiadamia o zamiarze rozpoczęcia kontroli. Często kontrolerzy pojawiają się w firmie bez uprzedzenia, najczęściej w wyniku złożonej przez kogoś skargi na przedsiębiorcę. Dlatego też, aby uniknąć przykrych konsekwencji, warto być przygotowanym do kontroli zawsze, zrobić przegląd wszystkich sprawdzanych podczas kontroli dokumentów i uzupełnić braki, zanim znajdzie je inspektor.

Przejęcie zezwolenia przez inny podmiot

Pytanie: Pytanie: Kiedy zezwolenie na zbieranie odpadów przechodzi na drugą firmę?

Odwołanie od decyzji administracyjnej

W przypadku decyzji wydanych w zakresie gospodarowania odpadami przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta można złożyć odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego (SKO). Z kolei w przypadku wydania decyzji przez WIOŚ podmiotowi przysługuje odwołanie do organu wyższej instancji, tzn. GIOŚ.

KPO z 2021 potwierdzone w 2022 roku – do którego sprawozdania je zaliczyć

Pytanie: Pytanie: W 2021 roku wystawiliśmy KPO, jednak zostało ono przyjęte przez podmiot odbierający odpady dopiero w 2022. Jak to powinniśmy teraz ująć w BDO? Do której ewidencji przyjąć odpady, za 2021 rok czy za 2022 rok? Posiadacz odpadów jest zobowiązany do prowadzenia na bieżąco ich ilościowej i jakościowej ewidencji.

Kiedy można się zrzec pozwolenia wodnoprawnego

Pytanie: Pytanie: Przed zakończeniem obowiązywania dotychczasowego pozwolenia wodnoprawnego złożono wniosek na podstawie art. 407 ustawy Prawo wodne o wydanie pozwolenia wodnoprawnego. Nie wnioskowano o ustalenie kolejnego okresu obowiązywania pozwolenia wodnoprawnego na podstawie art. 414 ust. 2 Prawa wodnego z uwagi na nieaktualne operaty. Czy wnioskodawca powinien wcześniej wystąpić o zrzeczenie się dotychczasowego pozwolenia wodnoprawnego? Czy można określić datę, od której będzie obowiązywać zrzeczenie?

Jak ewidencjonować odpady, które zostały z poprzedniego roku?

Pytanie: Pytanie: Ze starego roku zostały nam odpady, których jeszcze nie przekazaliśmy do utylizacji. Jak mamy teraz te odpady zewidencjonować w ramach BDO? Do którego sprawozdania je wliczyć?

Urządzenia wodne – podstawowe obowiązki właścicieli

Zgodnie z art. 188 ust. 1 ustawy z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (dalej PW), utrzymywanie urządzeń wodnych należy do ich właścicieli i polega na eksploatacji, konserwacji oraz remontach – w celu zachowania ich funkcji. Co to dokładnie oznacza? Jakie konkretnie obowiązki mają właściciele urządzeń wodnych?

Od 1 lipca będzie można wykorzystywać rtęć w diagnostyce USG

Polska jest zobowiązana dyrektywą delegowaną do tego, by wprowadzić wyłączenie w zakresie ograniczonego stosowania rtęci w elektrycznych złączach obrotowych w wyrobach medycznych do wewnątrznaczyniowego obrazowania ultrasonograficznego.

Od 1 kwietnia zmiany dotyczące wywozu odpadów do niektórych krajów spoza OECD

Od 2 kwietnia 2022 r. obowiązuje rozporządzenie Komisji (UE) 2022/520 z 31 marca 2022 r. zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 1418/2007 dotyczące wywozu w celu poddania odzyskowi niektórych odpadów wymienionych w załączniku III lub IIIA do rozporządzenia (WE) nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady do pewnych państw, których nie obowiązuje decyzja OECD w sprawie kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów, zmieniające dotychczasowe rozporządzenie Komisji (WE) nr 1418/2007 z 29 listopada 2007 r. dotyczące wywozu w celu poddania odzyskowi niektórych odpadów wymienionych w załączniku III lub IIIA rozporządzenia (WE) nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady do pewnych państw, których nie obowiązuje decyzja OECD w sprawie kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów (Dz.U.UE.L.2007.316.6).