Zasady dokumentowania transportu w BDO

Ministerstwo Klimatu oraz sąd uważają, że w trakcie transportu odpadów wystarczy posiadanie przez kierowcę potwierdzenia na ekranie laptopa lub telefonu. Organy administracji twierdzą natomiast, że to za mało, i konieczna jest także wersja papierowa.Czy w przypadku kontroli wystarczy postać elektroniczna potwierdzenia transportu odpadów, czy też konieczny jest wydruk dokumentu? O tym przeczytasz poniżej.

Weź pod uwagę koszty wniosków taryfowych

W bieżącym roku mija pełny okres obowiązywania taryf wodno-ściekowych zatwierdzanych w 2018 roku przez nowego regulatora. Zarówno organy regulacyjne, jak i przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne spotkały się z nową rzeczywistością zatwierdzania taryf.Wiele wniosków taryfowych nie odpowiadało wymogom formalnym ani nie spełniało warunków określonych w ustawie. Aby szybko i bezproblemowo zatwierdzić taryfy, należy przede wszystkim policzyć wszelkie koszty. Jak to prawidłowo zrobić?

Poradnik prowadzenia ewidencji odpadów w BDO przez ich wytwórcę

Posiadacze odpadów powinni na bieżąco prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów. Wiele podmiotów musi też składać roczne sprawozdania dotyczące gospodarki odpadami.W 2020 roku obowiązywały przepisy przejściowe dotyczące ewidencji i sprawozdań. Od 2021 roku natomiast wszystkie te obowiązki muszą być realizowane za pośrednictwem elektronicznego systemu - BDO.Z tego artykułu dowiesz się m.in.: jakie są obowiązki wytwórców odpadów, w jaki sposób powinni oni prowadzić ewidencję odpadów w BDO, kiedy i w jaki sposób muszą przygotować sprawozdania odpadowe.

Nowości

Nowe wytyczne obliczania poziomu odzysku recyklingu – jak mają przygotować się gminy

Dotychczasowe przepisy zobowiązywały gminy do osiągania poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia czterech frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, a sposób jego obliczania był określony w rozporządzeniu z 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, które zostało uchylone 31 grudnia 2020 r. Gminy muszą się przygotować do nowych wytycznych dotyczących obliczania poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia uwzględniającego całą masę odpadów komunalnych, które wejdą w życie po raz pierwszy za 2021 rok. O tym, jak to zrobić i jakie kary grożą za niespełnienie tych przepisów, przeczytasz w artykule.

Konsekwencje braku wdrożenia konkluzji BAT dla instalacji przetwarzania odpadów

Decyzją Wykonawczą 2018/1147 z 10 sierpnia 2018 r. Komisja UE ustanowiła konkluzje BAT dotyczące najlepszych dostępnych technik w odniesieniu do przetwarzania odpadów. Dokument ten określa szeroki zakres technologii przetwarzania odpadów będących odniesieniem podczas ustalania warunków pozwoleń zintegrowanych. Co muszą zrobić zakłady przetwarzania do 17 sierpnia 2022 r. i co grozi za niespełnienie tych wymogów?

Jakie są problemy z zapewnieniem wody do celów ppoż.

Polskie prawodawstwo na mocy rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę i dróg pożarowych (Dz.U. z 2009 r. nr 124, poz. 1030) precyzyjnie określa podstawowe parametry zapotrzebowania na wodę do celów ppoż., w szczególności do zewnętrznego gaszenia pożaru dla różnych rodzajów obiektów.Jednak trzeba mieć świadomość, jak wysokie koszty – nie tylko finansowe – stanowi używanie wody jako głównego medium do gaszenia pożarów. W skali globalnej to olbrzymia, bezpowrotna strata. Jakie są zatem podstawowe problemy związane z zapewnieniem wymaganej ilości wody do gaszenia pożarów? Czy można zminimalizować zapotrzebowanie wody do celów ppoż.?