Zaświadczenie o zebranych bateriach i akumulatorach przenośnych – wszystko, co musisz wiedzieć

Wprowadzający baterie przenośne lub akumulatory przenośne musi osiągać każdego roku określone poziomy zbierania zużytych baterii i akumulatorów. Poziomy zostały podane w rozporządzeniu ministra środowiska z 3 grudnia 2009 r. w sprawie rocznych poziomów zbierania zużytych baterii przenośnych i zużytych akumulatorów przenośnych (Dz.U. z 2009 r. nr 215, poz. 1671). Obecnie obowiązujący poziom zbierania wynosi 45%. Wprowadzający, by móc dopełnić tego obowiązku, musi zawrzeć umowę (w formie pisemnej pod rygorem nieważności) ze zbierającym zużyte baterie lub zużyte akumulatory.Zbierający musi co roku w terminie do 28 lutego wydać wprowadzającemu zaświadczenie o zebranych na jego rzecz zużytych bateriach przenośnych lub zużytych akumulatorach przenośnych. Jak prawidłowo dopełnić tych formalności?

Twój sąsiad odprowadza ścieki do przydrożnego rowu? Sprawdź, co zrobić!

Nasza działka graniczy z drogą publiczną, przy której wykopany jest rów melioracyjny. Natomiast właściciele sąsiedniej działki, położonej wyżej, regularnie odprowadzają nieczystości do tego rowu, co zanieczyszcza glebę. Jakie organy możemy zawiadomić, by powstrzymać sąsiada?

Prowadzisz placówkę handlową? Dowiedz się, jakich kar możesz się spodziewać za nieprzestrzeganie przepisów z zakresu ochrony środowiska

Przestrzeganiem większości przepisów związanych z ochroną środowiska zajmuje się inspekcja ochrony środowiska. WIOŚ nie ma jednak uprawnień do kontrolowania przestrzegania wszystkich przepisów. Kontrolę sprzedawców detalicznych i sprzedawców hurtowych w zakresie niektórych aspektów ustawy o bateriach i akumulatorach oraz przestrzegania przez dystrybutorów niektórych przepisów ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym sprawuje Inspekcja Handlowa.

Powstał projekt ustawy o elektromobilności

Elektromobilność, czyli korzystanie z prywatnych i publicznych środków transportu napędzanych energią elektryczną, w tej chwili nie jest zbyt powszechna. Jednak, patrząc na ogólnoświatowe trendy, jej rozwój jest szybki i nieunikniony. Nowa ustawa ma pomóc w stworzeniu warunków (infrastruktura i zachęta w postaci ulg podatkowych), by pojazdy elektryczne mogły się w naszym kraju upowszechnić.

Pod jakim kodem odpadu zaklasyfikować zużyte rękawice?

Rękawice robocze to element ochron indywidualnych stosowanych przez pracowników. Nie może być przekazywany łącznie z odpadami komunalnymi.

Formalności związane z inwestycją w elektrownie wiatrowe

W ostatnim czasie można zaobserwować dynamiczny rozwój instalacji wiatrowych w naszym kraju i wzrost zainteresowania tego typu rozwiązaniami ze strony potencjalnych inwestorów. Dzięki temu artykułowi poznasz nie tylko teoretyczne podstawy pozyskiwania energii wiatrowej, ale przede wszystkim możliwości tech­niczne stosowanych rozwiązań przeznaczonych dla instalacji na różnym poziomie pozyski­wania energii, w tym także dla rozwiązań przewidzianych dla małych siłowni wiatrowych pozwalających zaspokoić potrzeby energetyczne na poziomie pojedynczego gospodarstwa domowego lub gospodarstwa rolnego.

Dowiedz się, jakie są sposoby zagospodarowania odpadów w postaci szlamów

 Sposoby zagospodarowania odpadowych szlamów to głównie odzysk w instalacjach i urządzeniach, np. do produkcji paliwa, lub unieszkodliwianie. W większości przypadków przetwarzanie odpadów poza instalacjami i urządzeniami jest zakazane. Istnieją jednak wyjątki, kiedy można odpady będące szlamami zagospodarować poza instalacją czy urządzeniem.

Czy dobrze wyznaczyliśmy strony postępowania w procedurze OOS?

   Otrzymaliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 2,5 MW. W karcie informacyjnej przedsięwzięcia (KIP) inwestor określił zasięg oddziaływania w obrębie działki, na której ma być realizowane przedsięwzięcie. Jako strony postępowania, ze względu na zakres oddziaływania przedsięwzięcia, wyznaczyliśmy jedynie właściciela działki, na której ma być realizowane przedsięwzięcie. Obecnie postępowanie jest już na etapie wysłania zawiadomienia o możliwości zapoznania się ze zgromadzonym w sprawie materiałem. Zgodnie z opiniami regionalnej dyrekcji ochrony środowiska (RDOŚ) oraz państwowego powiatowego inspektoratu sanitarnego (PPIS) nie jest wymagany raport. Mam jednak wątpliwości, czy właściwie został określony krąg stron (nie zostali uwzględnieni właściciele działek bezpośrednio graniczących z działką, na której ma być elektrownia fotowoltaiczna)? Czy powinniśmy od nowa przeprowadzić całe postępowanie? Wątpliwości ma również inwestor, który ustnie zgłosił prośbę o powiadomienie właścicieli sąsiadujących działek (działki te nie są zabudowane). Najbliższe zabudowania są w odległości ok. 300 m od granicy działki, nie graniczą bezpośrednio z działką, na której ma być przedsięwzięcie. Jak postąpić w tej sytuacji?