Gdy firma wprowadza produkty w różnych rodzajach opakowań, nie musi realizować kampanii edukacyjnej osobno dla każdego

Obowiązek przeprowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych ma każdy przedsiębiorca, który wprowadza produkty w opakowaniach. Nie ma tu podziału ze względu na typ opakowania.

Dyrektywa RoHS – sprawdź czy jej wymogi dotyczą także Twojej działalności!

RoHS (ang. Restriction of Hazardous Substances) to unijna dyrektywa z 27 stycznia 2003 roku. Jej celem jest zmniejszenie ilości substancji niebezpiecznych przenikających do środowiska z odpadów elektrycznych i elektronicznych. W 2011 roku została zastąpiona nowym aktem prawnym- dyrektywą RoHS 2, która poszerzyła zakres objętych przepisami produktów.

Do 29 lipca można aplikować o dotację na ochronę zagrożonych gatunków i siedlisk przyrodniczych

Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych ogłosiło nowy konkurs dotacyjny. Odbywa się on w ramach Osi priorytetowej II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, Działania 2.4 Ochrona przyrody i edukacja ekologiczna. Jego budżet to aż 80 000 000 zł.

Co podpisanie globalnego porozumienia klimatycznego oznacza w praktyce dla polskich przedsiębiorstw?

Dnia 22 kwietnia 2016 r. Premier RP podpisała porozumienie klimatyczne zwane Porozumieniem Paryskim. Przyjęty w grudniu 2015 r. dokument ma wejść w życie w 2020 r., ale już dziś wyznacza plan działań w dziedzinie klimatu 195 krajom, które je przyjęły. W tym Polsce.